26 Haziran 2012 Salı

KAZAN KEBABI

[Resim: dogadan_kazankebabi1.jpg]

KAZAN KEBABI



MALZEMELER



3 adet patlıcan



3 adet domates



2 adet sivribiber



2 adet kuru soğan



1 çorba kaşığı salça



1 tatlı kaşığı pulbiber



Karabiber,tuz



250 gram orta yağlı kıyma



öbd çaybardağı sıvıyağ



öbd su bardağı su



YAPILIŞI



Patlıcanlar 1 er santim kalınlığında kabukları soyulmadan verev verev kesilir, tuzlanır,



10 dakika beklenir, yıkanır. 2 adet soğan yemeklik doğranır, biberler küçük doğranır,



kıymaya ilave edilir, salçası, pulbiberi, tuzu, karabiberi konur, iyice yoğrulur. Patlıcanların aralarına kıymalı harç doldurulur. Domateslerde düz olarak birer santim aralıklı kesilir, kıymalı harçtan doldurulur (ben sade patlıcan doldurdum domates doldurmadım), orijinal tarifinde domateste var. Yarım su bardağı su ve sıvıyağ üzerine gezdirilir, önce hızlı sonra kısık ateşte pişer (ben 10 dakika da fırında hafif kızarana kadar pişirdim).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder