26 Haziran 2012 Salı

Ev Yapımı Pizza

MALZEMELER

Hamuru için

*1 çorba kaşığı kuru maya

*1 tatlı kaşığı toz şeker

*Alabildiği un

*1 çay bardağı sıvı yağ

*1 tatlı kaşığı tuz



Üst için;

*3-4 domates

*2-3 diş sarımsak

*ketçap ya da hazır domates salçası

*kekik



[Resim: ocak+059%2B.jpg]

peynir Üst malzeme için ise siz ne uygun görürseniz ;

Ben sucuk, salam, siyah zeytin, mısır, domates, soğan, brokoli, kabak, küçük bebek mısırı

YAPILIŞI

1 çorba kaşığı kuru mayayı 1 su bardağına koydum ve üzerine 1 tatlı kaşığı toz şeker ilave edip el yakmayacak sıcaklıktaki suyu da üzerlerine boşalttım ve 10-15 dh. mayalanmaya bıraktım.4 bardak kadar unu kaba boşaltıp ortasına mayayı ve1 çay bardağı kadar da sıvı yağ, 1 tatlı kaşığı da tuz koyup karıştırmaya başladım. Hamuru toparlamak için benim daha un ve su ilave etmem gerekti. Bu aşamada tam bir ölçü veremeyeceğim. Hamur yapışmadan yoğrulduktan sonra üstüne nemli bir bez kapattım.MAYALANMASI İÇİN

[Resim: ocak+086.%2Bjpg]

1 SAT BEKLETSENİZ İYİ OLURPizza hamurunun üstüne sürülecek domatesli sos için büyük bir tesadüf eseri evde bir kaç gün önce makarnanın sosu kalmıştı onu kullandım. Ama bu sos hazır olarak satılan napoliten sosuydu ve yeterli gelmeyecegi için 3 domatesi 2 diş sarımsağı robotta çekip çok az yağda ocakta pişirdim, içine kekikte kattım. Sonra hazır sosla karıştırdım. Ama siz domatesli bu karışımı daha fazla domates ve biraz salca ya da ketcap ilavesi ile yaparsanızda olur. Hatta belki sadece ketcapla bile olur. Peynir olarak ben önceden pizza yapmayı planladığım için kasar degil Peyniri kullandım..AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder